Miasto Bełchatów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej decydujemy.belchatow.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 06.04.2014 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 30.06.2022 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Treści nieobjęte przepisami
Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 26 sierpnia 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 20 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Ze strony można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasza Kałużyńskiego — mejlowo t.kaluzynski@um.belchatow.pl lub telefonicznie 44 733 51 65.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Katarzyna Kleczyk — Koordynator Dostępności,
- Adres: ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów,
- mejl: k.kleczyk@um.belchatow.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta Bełchatowa obsługuje klientów w 3 lokalizacjach:
1. Budynek A przy ul. Kościuszki 1
Do budynku prowadzą dwa wejścia:
- wejście główne A – od ulicy Kościuszki – od dnia 16 kwietnia (środa) jest NIECZYNNE z powodu remontu Urzędu. Brak możliwości skorzystania z podjazdu dla wózków.:
- z lewej strony ma podjazd dla wózków,
- wyposażone jest w drzwi otwierane automatycznie, co umożliwia bezkolizyjne wejście do budynku,
- wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
W głębi od wejścia, po lewej stronie znajduje się Punkt Obsługi Klienta, gdzie można uzyskać informacje. Na prawo od wejścia, w głębi, znajduje się winda wyposażona w moduł głośnomówiący, przyciski w windzie są oznaczone alfabetem Braille’a.
Przed budynkiem, przy ulicy Kościuszki, znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, oznaczone pionowo i poziomo.
- wejście B – od ulicy Mielczarskiego, od parkingu wewnętrznego:
- prowadzą do niego schody, nie ma podjazdu dla wózków,
- drzwi otwierane ręcznie, za nimi po prawej stronie kolejne drzwi otwierane ręcznie,
- wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Po wejściu do budynku, po prawej stronie znajduje się okienko kasy, skręcając lekko w lewo jest Punkt Obsługi Klienta.
Przed budynkiem, przy ulicy Mielczarskiego, znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, oznaczone pionowo oraz poziomo.
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Punkcie Obsługi Klienta znajduje się przenośna pętla indukcyjna.
W budynku zlokalizowane są wydziały:
- na parterze: Wydział Finansowy, Wydziału Inżynierii i Ochrony Środowiska, Zespół ds. Budżetu,
- na pierwszym piętrze: Kancelaria Prezydenta, Zespół Obsługi Prawnej, Zespół ds. Informacji Społecznej,
- na drugim piętrze: Wydział Informatyki, Wydział Organizacyjny (Biuro Rady Miejskiej i Archiwum Zakładowe), Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych, Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska, Zespół ds. Rozwoju Miasta, Inspektor Ochrony Danych,
- na trzecim piętrze: Wydział Organizacyjny, Wydział Oświaty, Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych, Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej, Wydział Spraw Społecznych.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze oraz na piętrach. Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Początek i koniec wszystkich biegów schodowych wyróżnione są kontrastowymi taśmami. Poręcze, pokoje oraz drzwi windy oznakowane są w języku Braille’a. Oznaczenie w postaci numeru pokoju znajduje się nad klamką, oznakowanie poręczy wskazuje numer kondygnacji w budynku, oznaczenie windy znajduje się przy guziku przywołania i wskazuje na numer kondygnacji budynku. Poręcze znajdują się tylko po jednej stronie schodów.
W budynku nie ma planów tyflograficznych.
W budynku nie ma dźwiękowych systemów nawigacji dla osób niewidomych.
2. Budynek przy ul. Kościuszki 15
Do budynku prowadzą dwa wejścia:
- wejście A – od ulicy Kościuszki, od strony północnej (czasowo nieczynne):
- wyposażone w podjazd dla wózków,
- drzwi otwierane ręcznie,
- wejście nie jest zabezpieczone bramkami,
Po prawej stronie od wejścia jest winda, winda nie posiada modułu głośnomówiącego, przyciski w windzie są oznaczone alfabetem Braille’a.
Przed wejściem, przy ulicy Kościuszki, znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, oznaczone pionowo i poziomo.
- wejście B – od ulicy Kościuszki, od strony Straży Miejskiej:
- prowadzą do niego schody, nie ma podjazdu dla wózków,
- drzwi otwierane ręcznie, za nimi kolejne drzwi otwierane ręcznie,
- brak windy,
- wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Po wejściu do budynku, na wprost znajdują się schody, poręcze tylko po jednej stronie.
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku znajduje się przenośna pętla indukcyjna.
W budynku, na pierwszym piętrze, zlokalizowane są: Wydział Promocji Kultury i Sportu oraz Wydział Spraw Społecznych.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na piętrze.
Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Początek i koniec wszystkich biegów schodowych wyróżnione są kontrastowymi taśmami.
Poręcze, drzwi pomieszczeń oraz drzwi windy oznakowane są w języku Braille’a. Oznaczenie w postaci numeru pokoju znajduje się nad klamką, oznakowanie poręczy wskazuje numer kondygnacji w budynku, oznaczenie windy znajduje się przy guziku przywołania i wskazuje na numer kondygnacji budynku.
Przenośna pętla indukcyjna znajduje się w Wydziale Promocji Kultury i Sportu.
W budynku nie ma planów tyflograficznych.
W budynku nie ma dźwiękowych systemów nawigacji dla osób niewidomych.
3. Budynek przy ul. Czyżewskiego 7
Do budynku prowadzą dwa wejścia:
- wejście główne A – od szczytu budynku, od strony zachodniej:
- prowadzą do niego schody, nie ma podjazdu dla wózków,
- drzwi otwierane ręcznie,
- wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Przy budynku, z prawej strony schodów, znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, oznaczone pionowo i poziomo.
Po wejściu do budynku, po lewej stronie znajduje się Punkt Obsługi Klienta, gdzie można uzyskać informacje.
- wejście B – od ulicy Czyżewskiego, przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej (PGM):
- wyposażone w podjazd dla wózków
- drzwi otwierane ręcznie,
- wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Po wejściu do budynku należy kierować się w prawo, za kolejnymi przeszklonymi drzwiami otwieranymi ręcznie znajduje się Urząd Miasta. Aby dotrzeć do Punktu Obsługi Klienta należy przejść do końca korytarza, skręcić w lewo, a następnie w prawo.
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku – w Punkcie Obsługi Klienta znajduje się przenośna pętla indukcyjna.
W budynku zlokalizowane są wydziały:
- na parterze: Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Spraw Obywatelskich, Wydział Spraw Lokalowych, Zespół ds. Cyfryzacji i Bezpieczeństwa Informacji, Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych,
- na pierwszym piętrze: Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi, Wydział Skarbu Miasta, Wydział Spraw Obywatelskich, Rewident, Audytor Wewnętrzny.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze.
Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Początek i koniec wszystkich biegów schodowych wyróżnione są kontrastowymi taśmami.
Poręcze i pokoje oznakowane są w języku Braille’a. Oznaczenie w postaci numeru pokoju znajduje się nad klamką, oznakowanie poręczy wskazuje numer kondygnacji w budynku. Poręcze znajdują się tylko po jednej stronie biegu schodów.
W Punkcie Obsługi Klienta istnieje możliwość zgłoszenia konieczności załatwienia sprawy w wydziałach usytuowanych na piętrze – pracownik merytoryczny obsługuje wówczas klienta na parterze urzędu.
W budynku nie ma planów tyflograficznych.
W budynku nie ma dźwiękowych systemów nawigacji dla osób niewidomych.
Ponadto: w lokalizacji Urzędu przy ul. Kościuszki 1 znajduje się budynek B, w którym nie prowadzi się obsługi klienta – na parterze znajduje się Służba BHP.
Do budynku prowadzą 2 wejścia:
- wejście A: od ul. Mielczarskiego, od szczytu budynku, z podjazdem dla wózków,
- od strony parkingu wewnętrznego Urzędu, ze schodami, bez podjazdu.
Wejścia nie są zabezpieczone bramkami, w budynku brak windy, dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze.
Brak toalety dla niepełnosprawnych.
Początek i koniec wszystkich biegów schodowych wyróżnione są kontrastowymi taśmami, a poręcze są zamontowane tylko po jednej stronie.
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
Pokoje oznakowane są w języku Braille’a. Oznaczenie w postaci numeru pokoju znajduje się nad klamką.
W budynku nie ma planów tyflograficznych.
W budynku nie ma dźwiękowych systemów nawigacji dla osób niewidomych.
Dostępność dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Przy załatwianiu spraw w Urzędzie Miasta Bełchatowa istnieje możliwość skorzystania z usług tłumacza migowego polskiego. W przypadku konieczności skorzystania z ww. usługi należy poinformować tutejszy urząd co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać:
– telefonicznie w godzinach pracy urzędu, tj. poniedziałek, środa, czwartek w godz. 7:30–15:30, wtorek w godz. 8:00-18:00, piątek w godz. 7:30-13:30, pod numerem tel. 44 733 51 16;
– wypełniając odpowiedni formularz (wzór do pobrania https://belchatow.bip.gov.pl/usluga-tlumacza-jezyka-migowego/udostepnienie-uslugi-tlumacza-jezyka-migowego.html), który należy złożyć, wybierając jedną z poniższych możliwości:
1. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres um@belchatow.pl,
2. w postaci dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005r., o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP skrytka: /umbelchatow/UM;
3. w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Kościuszki 1,
4. listem na adres: Urząd Miasta Bełchatowa, ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów.
W kontaktach z tutejszym urzędem osoby uprawnione mają również prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej. Należy przez nią rozumieć osobę, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia się i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w tutejszym urzędzie. Prawo, o którym mowa wyżej, może być ograniczone wyłącznie na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych.
Usługa tłumacza języka migowego jest bezpłatna w przypadku osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.